ما بیست سال تجربه را در تولید سامانه های نرم افزاری به کار گرفته ایم تا نصب و راه اندازی سامانه را برای مشتریان آسان، سریع و کم هزینه نماییم. بر این اساس تلاش کرده ایم تا این سه هدف به گونه ای در طراحی محصول لحاظ شود تا کمترین نیاز به کارشناس استقرار ایجاد شود. یعنی مشتریان حتی با کمترین اطلاعات فنی بتوانند خود سامانه را نصب کرده، فراگیری نموده و مورد استفاده قرار دهند. این مهم از طریق مراحل زیر ممکن می شود :
مرحله ۱. دریافت نرم افزار
همچنین آبی سان در حال طراحی آموزش هایی تا بتواند مفاهیم مرتبط با منابع انسانی و روانشناسی صنعتی سازمانی را در حیطه سامانه های نرم افزاری برای مشتریان برگزار نماید.
مرحله ۲. نصب نرم افزار
سامانه به گونه ای طراحی شده که کاربر به تنهایی و در زمانی کوتاه و بسیار ساده می تواند با دیدن فیلم آموزشی و یا با خواندن مستند راه اندازی نرم افزار بر روی سیستم خود نصب نماید. لازم به یادآوری است که مراحل نصب نرم افزار به مانند نرم افزارهای عمومی نظیر Microsoft office بسیار براحتی صورت می پذیرد.
با این وجود همکاران ما از دو طریق می توانند در انجام فرآیند استقرار با کاربران همکاری نمایند. یکی از طریق مشاوره تلفنی در هنگام نصب و دیگری از استقرار حضوری. کارشناسان ما در سریع ترین زمان آمادگی دارند در سایت مشتری حاضر شده و فرآیند نصب و راه اندازی و استقرار را برای مشتریان انجام دهند.
مرحله ۳. بکارگیری نرم افزار
کاربرپسند بودن نرم افزار یکی از مهمترین ویژگی های سامانه آبی سان است. نرم افزار به گونه ای طراحی شده که با سرعت زیادی می توان کار با آنرا فرا گرفت. از یک طرف تلاش شده با فیلم آموزشی که مطابق با گام های استفاده از نرم افزار ساخته شده، بصورت سلسله وار مراحل استفاده از نرم افزار برای کاربران نمایش داده و تصویر سازی نماید. کاربران با حداقل یکبار مشاهده فیلم آموزشی می توانند از سامانه بهره برداری نمایند. از سوی دیگر با استفاده از مستند کاربری نرم افزار که در بسته نرم افزاری قرار داده شده است می توان گام به گام مراحل استفاده از نرم افزار را براحتی مطالعه کرده و همزمان بصورت آزمایشی انجام داد تا در ذهن کاربر نهادینه شود.
برای راحتی و اطمینان خاطر مشتریان و کاربران، آبی سان دو خدمت دیگر را نیز آماده عرضه نموده است. اول کارشناسان ما از طریق تلفنی آمادگی دارند تا گام به گام مراحل استفاده از سامانه را برای کاربران تشریح نمایند. همچنین در صورت تمایل مشتریان، همکاران ما آمادگی دارند در اسرع وقت در سایت مشتری حاضر شده و به آموزش حضوری مشتریان اقدام نمایند.
مرحله ۴. آشنایی با مفاهیم و تخصص ها
سامانه های آبی سان حاوی تخصص های گوناگونی در زمینه های منابع انسانی، روان شناسی و . . . است که حاصل یک دهه فعالیت در زمینه منابع انسانی و روان شناسی است. نیازمند انتقال و درک آن توسط کاربران است. همکاران ما تلاش نموده اند تا این مفاهیم را از سه طریق به کاربران منتقل نمایند. اول بصورت مکتوب که از طریق مستند شایستگی های منابع انسانی به کاربران اعطاء خواهد شد و دیگری بصورت به روزرسانی سایت که تلاش می شود نکات و مفاهیم و مطالب تخصصی در بخش های مختلف بروزرسانی شده و سوم از طریق خبرنامه به دست کاربران نیز برسد.